kwiecień – sierpień 2024
Akademia Rycerska
Absolwentka Warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Studiowała na Wydziale Rzeźby pod kierunkiem: Gustawa Zemły, Jana Kucza, Piotra Gawrona, Stanisława Kulona, Antoniego Janusza Pastwy i Tadeusza Łodziany. W 1991 r. uzyskała tytuł magistra sztuki, a w 1996 r. otrzymała stypendium Ministerstwa Kultury i Sztuki. Bierze udział w wystawach krajowych i zagranicznych.
Jej prace są stale obecne w galeriach sztuki i muzeach w Polsce, Austrii, Francji, Holandii, Wielkiej Brytanii, Danii, Belgii i Niemczech. Jest członkiem Związku Polskich Artystów Plastyków w Warszawie oraz Francuskiego Stowarzyszenia Art’PAIR International. Jest autorką wielu prestiżowych statuetek m.in. dla TVN, Pulsu Biznesu, AXA, AIG, Kraft Foods, BRE Bank, Credit Suisse, PAN, Forbes. Jej liczne prace znajdują się w zbiorach prywatnych w kraju i za granicą.
Jej twórczość została wyróżniona licznymi nagrodami, w tym: GRAND PRIX na Salon d’Automne Coubron w Paryżu, za rzeźbę „Sen o Wenecji” - 2013 r. Druga Nagroda oraz Nagroda Publiczności na Salonie Wielkopolskim, za rzeźbę ,,Carmen” – 2012 r. Udział w Finałowej Wystawie Pokonkursowej Summer Exhibition w Castle Gallery w Birmingham, zorganizowanej przez INSIGHT Building Creative Talent – 2016 r. Wyróżnienie w III Edycji Konkursu Sztuki „NanoArt”w Galerie Roi Dore, za rzeźbę „Nanocząsteczka” – 2017 r.
Rzeźbiarka w swojej pracy korzysta z techniki traconego wosku, metody odlewniczej znanej już w starożytności. Ten sposób wykonywania artystycznych odlewów z brązu wymaga od artysty wyjątkowej cierpliwości i ogromnej precyzji. Po wielu latach eksperymentów opracowała również autorską technikę stapiania szkła w piecu wysokotemperaturowym. Wykorzystując obie te techniki, tworzy unikatowe rzeźby w brązie i szkle bogate w metafory i symbole. Każda rzeźba artystki jest dziełem niepowtarzalnym i oryginalnym, jedynym w swoim rodzaju, wykonanym z niezwykłą starannością i szacunkiem dla odbiorcy. Wyjątkowa relacja jaką artystka potrafi nawiązać z publicznością sprawia, że rzeźby te są doskonale przyjmowane na rynku sztuki w Polsce i na świecie.
Credo artystki:
„Staram się aby moje rzeźby miały strukturę kontemplacyjną, sprzyjającą medytacji i wnikliwszemu spojrzeniu w głąb siebie. W swoich pracach pragnę otworzyć przestrzeń dla doznań duchowych i drzwi do teatru wyobraźni, którego scena jest jak kosmos – nieskończona”.
Kurator wystawy: Tomasz Grabowski